Close

”Lyx är att förenkla sin vardag” Styleport

Lättillgänglig vardagslyx – ett koncept som Per Vestervall tycker ligger helt rätt i tiden och som han och kollegorna på salong Styleport erbjuder sina kunder.

Per Vestervall, som tidigare varit globalt kosmetikaansvarig på H&M, ville tillföra något som han tyckte saknades på den svenska skönhetsmarknaden och öppnade därför Styleport på Linnégatan 34. Här kan du få håret fönat och stylat redan klockan 7.30 på morgonen, samtidigt som du serveras frukost, innan du går till jobbet. Eller så kan du fixa naglarna, brynen eller sminket inför mötet, aw:n eller utekvällen.

Frukoststyling låter lyxigt, behöver vi mer lyx i vardagslivet?

– Ja, i dag är lyx också att spara tid, att förenkla sin vardag. Det är ganska enkelt att komma ner till oss, vi har långa öppettider. Men det är också den sociala aspekten, den stressade storstadsmänniskan vill hitta tid att mötas.

Ja, ni beskriver salongen även som en social mötesplats, hur då?

– Man kan komma in tillsammans med vännerna och umgås medan man får behandling. Och så kan man passa på att ta en kaffe vid vår bardisk eller ett glas bubbel på kvällen, säger han.

Styleport öppnade i december och enligt Per Vestervall har salongen redan fått en hel del stamkunder som uppskattar det salongen tillför marknaden.

Vad är nästa lyxgrej ni vill förse kunderna med?

– Vi tittar på möjligheter att komma hem till folk eller dit kunderna jobbar. Det blir nästa steg i det här. Vi kommer också starta en exklusiv medlemsklubb som ger medlemmarna extra mycket vardagslyx.

Close